2015/08/12

CHILLY

latte1 latte2 latte3 latte4 latte5 latte6 latte7


Mä oon tyttö, joka juo kahvilassa aina suodatinkahvia maidolla no matter what. Vaikka pääsisin Starbucksiin niin valitsen silti aina sen basicin, niin kokeilunhaluton mä oon. Nyt kuitenkin kesän aikana kun on sattunut muutamia hellepäiviä ja kahvivieroitusoireet on päässyt huippuunsa, oon villinä sattunut valitsemaan kahvin kylmänä eli jäälaten! Huom, ilman mitään pröystäilyjä tai kikkailuja. Täysin plainina. Ja kyllä, rakastuin. 

Toissa aamuna kun heräilin ja aurinko porotti suoraan silmään verhojen takaa, teki mieli tottakai heti kahvia ja samalla ajatus kuumasta kupposesta ahdisti. Olihan asteita ulkonakin se 27. Rupesin googlettamaan kotitekoisen laten ohjeita ja ajattelin heti etteihän se nyt voi sen vaikeampaa olla valmistaa good old moccamasterilla. Eikä todella olekkaan! 

En harrasta espresso-juttuja juuri koskaan joten päätin improvisoida ja keitin kotoa löytyvästä kahvista vain normaalia tujumpaa. Sekaan kevytmaitoa (täysmaito tai soijamaito myös hyvä), jääpaloja ja ripaus sokeria. Bueno!

So all u need is :

Peruskahvi tujuna
Maito
Jääpaloja
Sokeria

Huom. kaikki suhteet on heitetty päästä ja sekoitettu oman maun mukaan. Itse tykkään voimakkaasta kahvin mausta, joten kahvia aika paljon suhteessa maitoon.

Keitä kahvi. Anna sen jäähtyä. Lisää korkeaan lasiin jääpalat ja maito. Lisää jäähtynyt kahvi. Tässä vaiheessa kannattaa sekoittaa kunnolla, ettei jääpalat kerkeä sulaa kahvista. Sokerin voi lisätä heti maidon sekaan tai vasta jälkikäteen. 

Nauti heti. On hyvää! 



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti